sreda, 1. julij 2015

Zgrešeni Primeri: "Za vsako stvar dobiš račun. Če si prejšnji dan pijan, imaš naslednji dan mačka"

Foto: Arhiv Zgrešeni Primeri
Band meseca maja so postali fantje, ki ne marajo dolgih in težko izgovorljivih besed, katerih prvi in edini namen je nerazumljivost. O življenju, ki še zdaleč ni lepo za vse, govorijo brezkompromisno. Pojejo o svetu, v katerem živijo, delajo in ustvarjajo. Po odrih se podijo že več kot deset let in preigravajo zelo melodičen punk 'n' roll.

Leta 2008 so pri založbi Multi Records izdali svoj prvenec z naslovom M.E.M. S tega ploščka so za komada Adam, Eva in raj ter Mi posneli tudi prva spota. Septembra 2010 je izšla njihova druga plošča Razlike. Radio Val 202 je komadu Kaku si kej? namenil mesto na zgoščenki Imamo dobro glasbo 2010. V letu 2012 so se posvetili ustvarjanju materiala za tretjo studijsko ploščo. Snemanje se je končalo v zimskih mesecih leta 2014, plata Račun pa je izšla marca 2015.

1. Kje ste zgrešili?

Janko: Na začetku. Upamo, da smo z zadnjo ploščo zadeli.

2. Kje pa je bil začetek?

Janko: Ideja za band je padla pri polnočnici. Pri maši sem bil zaspan in sem razmišljal, kaj bi. Čez par dni smo se dobili na podstrešju pri prvem kitaristu. On je hotel igrati solo kitaro, drugi kitarist se ni toliko boril in je dobil ritem kitaro, meni pa sta rekla, naj pojem, ker sem najslabše igral kitaro, sem pristal na basu. (smeh)


3. Kako je nastalo ime? 

Janko: Izgledali smo precej zgrešeno.

Pavel: Skupini sem se pridružil malo kasneje. Res so izgledali zgrešeno – pevec s črno pošmekano čupco in z basom samo zato, da ima nekaj v roki, ogromen kitarist, ki blebeta nekaj o ptičkih, in zraven še model, ki spominja na Cobaina in se razmetava po celem odru. (smeh) Eno izmed možnih imen je bilo tudi Zviti kabel. 

Janko: Jaz sem edini od originalne zasedbe.

4. Zakaj menjava članov skozi leta?

Janko: Prehitro so pričakovali slavo in denar, samo z ženskami se niso zadovoljili. (smeh)

5. In zato ne grem jest zraven, / pustite me, sem nevaren. / Nočem bit za vas sokriv, / nisem kradu – sem sadil. /…/ Bomo grehe plačal sami, / za izgubljenim se kesali. / In to vse za račun, / ki bo konec imel nekje pr' lun' … (Račun, Zgrešeni Primeri, Račun, Multi Records, 2015)

Janko: Nočemo biti zraven, nočemo tega vala pohlepa, laganja, kradljivcev ... Na koncu grehe vseeno plačamo vsi. Vsi moramo dati denar, ko je treba banke dokapitalizirat, vsem znižajo plače, štipendije, honorarje … Vplivni in bogati lahko počnejo, kar želijo, raja pa potem najebe. Konec je nekje pri luni in luna je res zelo daleč.

6. Pred kratkim je izšel vaš novi album Račun, kako dolgo je nastajal, kje in kako dolgo ste snemali?

Robi: Album je nastajal tri leta. Jaz sem prišel ravno med nastajanjem. Najprej smo se ukvarjali s komadi, ki so že bili narejeni, potem smo začeli ustvarjati nove. Snemali smo pri Dragu Popoviču – studio Garbage.

Janko: Smo pri založbi Multi Records. Super so, nič ne komplicirajo, avtorske pravice so naše in zdaj smo bogati. (smeh)

Robi: In vsem bivšim članom je žal, ker zdaj nimamo samo žensk, imamo še denar. (smeh)

7. Kdo piše besedila?

Janko: Večino besedil napišem jaz. Na začetku sem veliko pisal o družbi in sistemu, kasneje malo o ljubezni. Vedno pišeš o tistem, kar ti manjka. Vse ljubezenske pesmi sem posvetil Robiju in Pavlu.

Robi: In jaz se tebe vsak dan bolj bojim. (smeh)

8. Vaša besedila so družbeno angažirana. Kaj je glavno sporočilo plošče?

Foto: Jaka Bombač
Janko: Za vse stvari v življenju dobiš račun. Za dobre in slabe. Če si prejšnji dan pijan, imaš naslednji dan mačka. Če si zaljubljen in gresta narazen, si potem žalosten. Če živiš v zajebanem sistemu polnem korupcije, te tudi to udari in na koncu plačaš.

9. Nisi mi povedal, kaj je prav in kaj je narobe; / zdaj imam v svoji glavi tumor zlobe. / In nisi mi povedal, da bom mogel sam bežat: / razočaran, blaten, ožigosan, a vsaj mlad / Mi smo tisti, ki imamo glas ne, ne morte mimo nas. / Mi smo tisti, ki imamo glas ne, ne morte mimo nas. (Mi smo tisti, Zgrešeni Primeri, Račun, Multi Records, 2015)

Janko: Hodiš v šole in na koncu ugotoviš, da te večino stvari nauči življenje. V tem komadu nagovarjamo ljudi, vse, ki imajo jajca, da se je treba upreti. Tisti na vrhu so res inteligentni, če pa niso, imajo pa zelo inteligentne svetovalce in žene. (smeh) Nihče se jim ne upre in zato mislijo, da nas lahko izmolzejo do konca, in to tudi počnejo. Treba je najti dovolj energije in zdravo mero kritičnosti. Preveč smo apatični. Mi smo tisti, ki imamo glas!

10. Poslušate več slovenske ali tuje glasbe?

Janko: Največ poslušam glasbo v angleškem jeziku, staro glasbo iz šestdesetih in sedemdesetih. Obožujem The Clash, Sex Pistols, Dead Kennedys. Drugače pa rock v najširšem pomenu besede. Pri slovenski glasbi je problem v ustvarjalnosti. Dinozavri se držijo na vrhu, mlade skupine ne pridejo blizu. Trenutna slovenska scena je zelo slaba. Ustvarjalnost ni problem pri tistih, ki ne morejo ven, ampak pri tistih, ki polnijo dvorane.

Robi: Slovenščina je lep jezik, slišali smo že veliko dobrih stvari, je pa res, da v zadnjem času mogoče manj. Scena se ne premakne. Dobra glasba ostaja v podzemlju.


11. Veliko vadite?

Janko: Vadimo, kadar Pavel nima službe, ne pelje psa v šolo in kadar mu žena pusti. In, seveda, lahko igramo samo do desete ure, ker gre potem spat. (smeh)

12. Scena v Ivančni Gorici?

Janko: Je bila huda. Približno deset let nazaj. Mali kraj in kar nekaj bandov. Med nami je bila zdrava konkurenca. Zdaj smo pa osamljeni.

Pavel: Zgrešeni primeri so imeli to srečo, da je bila na začetku, tako kot je rekel Janko, konkurenca. Najprej so bili to Silencia in kasneje B.T.K., Free way machine, Astrid Lindgren … To so bili bandi, ki so zelo vplivali na delovanje Zgrešenih Primerov. Vse je bilo v duhu zdrave tekmovalnosti – kdo bo prej izdal plato, kdo bo prej imel špil, kdo bo prej kaj naredil … Žal nam je, da scena ni več tako močna.

13. Kje se vidite čez pet let?

Robi: Ajoj, jaz še jutri ne vem, kje bom, kaj šele čez pet let. (smeh)

14. Prihajajoči koncerti?

Janko: 4. 7. 2015 – Žužemberk. Jesenski koncerti pa bodo objavljeni na naši FB strani.

15. Zaključna misel …

Janko: Tudi drek je čisto v redu, dokler ne stopiš nanj.

Intervju je pripravila Maja Miloševič.

Foto: Arhiv Zgrešeni Primeri
Člani skupine:

● Janko Rošelj – vokal, bas
● Robi A. Glač – kitara
● Luka Mavrič – kitara
● Pavel Uršič – bobni

Diskografija

● M.E.M, Zgrešeni Primeri, Multi Reords, 2008
● Razlike, Zgrešeni Primeri, Multi Records, 2010
● Račun, Zgrešeni Primeri, Multi Records, 2015

Kontakt:


Povezave:

Facebook

NAGRADNA IGRA - Vprašanje se glasi: »Kje se po mnenju Zgrešenih Primerov konča račun?« Podelili bomo tri nagrade - dvakrat CD Račun in eno žensko majico banda Zgrešeni Primeri. Odgovore nam, prosim, skupaj z vašim naslovom pošljite na: slovenia.punkrock@gmail.com s pripisom za nagradno igro in navedite, za katero nagrado se potegujete. Odgovore bomo sprejemali do vključno 15. 7. 2015. Nagrajenec prejšnje igre, ki je prejel CD in zapestnico skupine Živi Zid je Miha Zavrtanik.

Ni komentarjev:

Objavite komentar